Доставка грузов из Польши в Украину - как изменились сроки и тарифы? – GLC - Grand Logistics Company
Обрати сторінку

Війна, розв'язана РФ, проти України, призвела до кардинальних змін у всіх сферах діяльності, не тільки всередині нашої країни, а й серйозно торкнулася міжнародних політичних та економічних відносин. Зокрема, вантажні перевезення з Польщі до України та у зворотному напрямку зросли у багато разів. Цьому також сприяло недружнє ставлення з боку республіки Білорусь, самопроголошений президент якої підтримує агресивну політику російської держави. Через цю країну раніше проходила велика кількість транзитних маршрутів, якими доставлялися різні вантажі до європейських країн. В умовах безперервних бойових дій, транспортування комерційних та гуманітарних вантажів за маршрутом Польща-Україна має важливе стратегічне значення.

 

Що змінилося у доставці вантажів з Польщі до України

 

Логістичні компанії, після нападу російських окупаційних військ, відразу зіткнулися з низкою проблем.

  1. Руйнування автомобільних доріг, мостів, СТО, складів, АЗС та інших об'єктів інфраструктури.
  2. Необхідність термінової зміни логістичних ланцюжків.
  3. Переорієнтація на першочергові перевезення гуманітарних вантажів та товарів першої необхідності.
  4. Проблеми з паливом та різке його подорожчання.
  5. Збільшення обсягів вантажоперевезень, у тому числі й у прифронтові зони.
  6. Багато водіїв пішли до Збройних сил України, Національної Гвардії, Територіальної оборони, щоб зі зброєю в руках захищати свою Батьківщину. Тому кваліфікованих кадрів критично не вистачає.
  7. Неможливість здійснювати вантажоперевезення повітряним та морським транспортом.
  8. Дефіцит професійно оснащених складських площ.

Це лише невеликий перелік основних проблем, які виникли буквально у перші години російської військової агресії. До того потрібно додати обмежену пропускну спроможність на прикордонних переходах та багатокілометрові черги з вантажних автомобілів. Не краще і з залізничними перевезеннями, так як через різницю в ширині колії, залізничних вагонах доводиться по кілька діб простоювати, поки їх перевантажать або переставлять на візки відповідної ширини. Тому вантажоперевезення до Польщі з України та назад почали займати набагато більше часу, ніж у довоєнний період.

Позитивні зміни та найближчі перспективи

 

Незважаючи на складну економічну ситуацію, а також періодичні обстріли та ракетні удари, ринок міжнародної логістики в Україні активно розвивається. Багато в чому цьому сприяють і ухвалені в ЄС нормативні акти та закони, які значно спрощують процедури перетину кордону для українських перевізників. Сюди можна віднести — скасування плати за дороги, бездозвільний режим (за попереднього заповнення спеціальної форми), збільшення квот на 2023 рік та деякі інші. Планується, що завдяки цим рішенням доставка товарів із Польщі в Україну стане набагато простішою і не сильно виросте ціною.

Крім цього, експерти прогнозують, що у 2023 році економічні та політичні взаємини між Польщею та Україною також і надалі розвиватимуться, у тому числі й у сфері міжнародної логістики. Наразі активно ведуться роботи зі спрощення прикордонних правил та впровадження загального прикордонного та митного контролю на пунктах пропуску. Ще один напрямок – це збільшення пропускної спроможності 400 кілометрової ділянки ширококолійної залізничної магістралі, яка з'єднує нашу країну із Сілезією. Раніше вона переважно використовувалася для транспортування металопрокату. Це може частково вирішити питання ввезення українського зерна через польські порти Гдиня, Щецин-Свиноуйсьце та Гданськ. Середня пропускна спроможність усіх морських портів Польщі складає близько 113 млн тонн. Все це дає можливість розраховувати, що у 2023 році доставка вантажу з Польщі до України та у зворотному напрямку буде ще більш ефективною і згодом повернеться до довоєнних термінів постачання.

У ВАС З'ЯВИЛИСЯ ПИТАННЯ?

задайте їх менеджеру