Багато європейських країн, через пандемію коронавируса, вводили строгий карантин, і повністю закривали кордону, обмежуючи транспортування навіть транзитних вантажів, по території своєї країни. Згодом практично всі держави зняли такі обмеження, але зараз знову спостерігається нова хвиля, в зв'язку з чим ситуація в сфері міжнародних вантажоперевезень залишається нестабільною.
Як пандемія вплинула на ринок міжнародних вантажоперевезень?
Зменшення кількості замовлень на доставку товарів з Європи в Україну і в зворотному напрямку - цей тільки частина проблеми. Разом з цим, для водіїв збільшилися ризики зараження COVID-19, а також потрапити в обсервацію. Це стало причиною того, що знайти водія стало набагато складніше. В першу чергу це торкнулося дрібних перевізників і невеликих логістичних компаній.
Через спалах захворюваності в Україні, а також в США, Бразилії, Індії та в більшості європейських країн, прогнозується зниження загального обсягу міжнародних вантажоперевезень, десь в межах 30-40%. Згідно статистичних даних, наданих фахівцями вантажно-транспортної компанії Grand Logistics Company, І складених на підставі аналізу діяльності в період попередніх жорстких карантинних обмежень, в залежності від виду вантажоперевезень, даний показник може дещо змінюватися. Зокрема, найбільш чутливою до змін виявилася галузь авіаперевезень, Попит на які значно впав. На другому місці - доставка вантажів автомобільним транспортом. Досить серйозні проблеми були і з транспортуванням товарів по морю, - в першу чергу з Китаю. Пояснюється тим, що великі партії продукції були заблоковані на території країни. Ще одна проблема, з якою зіткнулася логістична галузь - дефіцит зворотної тари (зворотних контейнерів).
Найменше карантинні обмеження торкнулися залізничні вантажні перевезення, де спостерігалося тимчасове зменшення обсягів перевезених вантажів, приблизно на 4%. При цьому покращилися умови для вантажних поїздів, так як значно скоротилися пасажирські перевезення. Серед позитивних моментів, слід зазначити прагнення логістичних компаній, максимально скоротити витрати, за рахунок оптимізації процесів, а також більш активного використання безконтактних способів оформлення супровідної і митної документації в електронному вигляді.
Ціноутворення і робота в умовах підвищених ризиків
На самому початку пандемії, тарифи на внутрішні і міжнародні перевезення вантажів кілька підскочили, але через деякий час стали поступово знижуватися. Це пояснюється нестабільним і нерівномірним попитом. Тут важливо розуміти, що формування цін на послуги доставки вантажів повинні бути обгрунтованим і конкурентним. В іншому випадку різке підвищення тарифів, в період кризи і карантинних обмежень, може надати критичний вплив на деякі галузі, а й возити на шкоду собі теж ніхто не хоче. Поетом важливо знайти «золоту середину».
