Що чекає ринок міжнародних вантажоперевезень у 2022 році - блог GLC
Обрати сторінку

На міжнародний ринок вантажоперевезень впливають багато факторів, у тому числі економічна обстановка в різних країнах, законодавчі зміни, а зараз до цього додалися й карантинні обмеження через пандемію. Експерти Grand Logistics Company спробували спрогнозувати, що очікує міжнародних вантажоперевезень у 2022 році.

Основні тренди у сфері міжнародної логістики

Слід зазначити, що ринок транспортно-експедиторських послуг у 2021 році після спаду, який спостерігався практично протягом усього 2020 року, почав активно «оживати». Очікується, що ця тенденція зберігатиметься і протягом цього року. В той же час спостерігається нерівномірність розвитку ринку на користь окремих видів транспортування.

Якщо обсяги вантажів, що доставляють автомобільним транспортом особливо не змінилися, то практично протягом усього 2021 року спостерігалося зростання попиту на контейнерні перевезення та доставку вантажів залізничним транспортом. Така ситуація характерна не лише для України, а й для більшості країн ЄС та Азії, а також США, Канади й деяких інших.

Водночас прогнозується, що найближчі роки відбуватиметься перенаправлення основних вантажопотоків, що насамперед обумовлено уповільненням розвитку економіки КНР та енергетичною кризою у цій країні. До того ж США спільно з Євросоюзом мають намір активно протистояти економічній експансії Китаю.

Окрім цього, експерти прогнозують розвиток логістичного аутсорсингу. Дедалі більше великих виробничих підприємств делегуватимуть управління ланцюжками поставок спеціалізованим транспортним компаніям, здатним організувати безперебійний процес на всіх етапах, від доставки продукції, до управління замовленнями, що передбачає надання повного комплексу логістичних послуг.

Очікується, що сектор агроперевезень активно розвиватиметься, а водночас збільшуватиметься і кількість складських комплексів у регіонах, які надають послуги тимчасового зберігання.

 

Україна може зіткнутися з проблемою нестачі кваліфікованих кадрів, зокрема водіїв-далекобійників. Останні можуть почати активно їхати в Європу на заробітки, де привабливіші умови і набагато вища оплата праці. Наприклад, за даними BGL (Німецький союз перевізників), на сьогоднішній день зафіксовано брак кадрів у 80 тис. осіб, і з кожним роком це число тільки збільшується. Тому не дивно, що багато кваліфікованих водіїв з України та Республіки Білорусь захочуть працювати у країнах ЄС. Аналогічна ситуація спостерігається і в деяких інших країнах ЄС, а також у Великій Британії.

Загострення конкуренції

На тлі нестабільності, швидше за все, продовжиться збільшення конкуренції, що позитивно вплине на якість послуг і цінову політику. На ринку залишаться тільки надійні та великі логістичні компанії, які вже встигли зарекомендувати себе у сфері внутрішніх та міжнародних перевезень, які мають добре розвинену матеріально-технічну базу.

Для тих, хто планує замовити міжнародні вантажоперевезення у європейські країни, повинні бути готові, що їхня вартість буде поступово збільшуватися, що обумовлено цілою низкою факторів, починаючи від підвищення цін на паливо та підвищення ставок на автомобільні вантажні перевезення та закінчуючи введенням положень «пакету мобільності».

Тому, щоб організувати міжнародні перевезення вантажів на найвигідніших умовах, з наданням гарантії цілісності і збереження продукції, що перевозиться, а також дотриманням термінів, норм і стандартів, потрібно звертатися тільки до перевірених і надійних вантажно-транспортних компаній. В Україні лідером у цьому сегменті ринку є Grand Logistics Company, що працює у сфері міжнародних вантажних перевезень, починаючи з 2007 року.

У ВАС З'ЯВИЛИСЯ ПИТАННЯ?

задайте їх менеджеру