Російська військова агресія проти України внесла серйозні зміни до налагодженої роботи ринку логістичних послуг. Через ракетні удари, артилерійські обстріли та бойові дії в різних регіонах країни деякі види вантажоперевезень стали недоступними. В основному це стосується авіадоставки та транспортування вантажів морським транспортом через блокаду портів. Тому на перший план вийшли автомобільні вантажні перевезення та доставка товарів залізницею.
У чому переваги автомобільних вантажних перевезень у період війни в Україні
Доставка продукції вантажними автомобілями та довоєнний час займала одне з лідируючих місць у сфері внутрішніх та міжнародних вантажоперевезень. Після 24 лютого 2022 р., коли російська армія спробувала захопити територію України, попит на цей вид логістичних послуг зріс у багато разів. Це пояснюється такими перевагами:
- Універсальність - можна доставляти будь-які вантажі, включаючи небезпечні, великовагові, особливо цінні, швидкопсувні, негабаритні, наливні, насипні, газоподібні, довгомірні тощо;
- Гнучкість складання маршруту та можливість його оперативної зміни у процесі транспортування, залежно від ситуації;
- Демократичні ціни навіть попри помітне подорожчання цін на пальне;
- Використовуються у всіх видах вантажоперевезень — стадартних, генеральних, збірних, мультимодальних.
Grand Logistics Company має великий власний автопарк вантажних машин різного типу, а також тісно співпрацює з іншими великими українськими та закордонними транспортними компаніями. Це дозволяє завжди підбирати відповідний вид автомобіля і в найкоротший термін надавати його під завантаження, незалежно від того, в якій країні та місті знаходиться склад чи виробничий цех відправника.
Особливості організації автомобільних вантажних перевезень під час війни в Україні
За перші кілька тижнів повномасштабної війни, яку РФ розв'язала проти України, було повністю знищено відпрацьовані логістичні ланцюжки. Це пов'язано з тим, що частина територій виявилася тимчасово окупованою, мости та транспортні магістралі зруйновані, промислові підприємства, складські комплекси, логістичні термінали та комерційні структури були змушені терміново переїжджати із зон бойових дій у спокійніші регіони країни. Також перед логістичними компаніями постало завдання доставки гуманітарних вантажів з Польщі, Німеччини, США, Великобританії, Франції, Латвії, Литви, Естонії, Туреччини, Швеції та багатьох інших країн світу.
Враховуючи ситуацію, що склалася в галузі міжнародних та внутрішніх вантажоперевезень, більша частина поставок під час війни здійснюється двома видами транспорту — автомобільним та залізничним. Але в другому випадку теж є свої нюанси — це невідповідність ширини колії в Україні та країнах ЄС. Це сильно обмежує пропускну здатність, при перетині кордону, оскільки вантажі, що перевозяться, доводиться або перевантажувати або переставляти вагони на візки відповідного стандарту. По-друге, залізничний транспорт набагато більше залежить від стану своєї інфраструктури, за якою війська агресора завдають постійних ударів.
Тож у період війни, особливу увагу приділяється розвитку автомобільних вантажних перевезень, як у країні, і там. Для цього Урядом України та Комісією Євросоюзу було прийнято кілька постанов та низку законів, спрямованих на спрощення процедури проходження кордону, для українських автоперевізників, збільшено кількість базових квот, знято деякі обмеження. Наразі вирішується питання щодо запровадження спільного прикордонного та митного контролю на пунктах пропуску між Україною та Польщею. Паралельно з цим ведеться будівництво сучасних складських комплексів, на території країни, здатних приймати та обслуговувати велику кількість найрізноманітніших вантажів, з дотриманням усіх міжнародних норм та стандартів. Все це має позитивно вплинути на розвиток автомобільних вантажних перевезень.